شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

جوانسازي صورت

مجله زيبايي ايران

جوانسازي صورت

۴ بازديد

ليفت صورت روش كشيدن پوست هاي اضافي صورت براي جوانسازي صورت مي باشد كه مي تواند شامل بالا كشيدن ابروها، رفع افتادگي پلك‌ها، زاويه دار كردن فك، مشخص كردن خط فك، رفع افتادگي غبغب و افتادگي پايين صورت و … باشد كه سبب شادابي و جوان تر نشان دادن پوست شما شود.
با افزايش سن، پوست حالت ارتجاعي و استحكام مناسب خود را به دليل كاهش قدرت عضلاتي و ميزان تجمع چربي زير پوست از دست ميدهد كه سبب بروز چين و چروك در صورت و فرورفتگي در ابرو و گونه ها مي‌گردد.

 

از ديگر عواملي كه به ليفت صورت مي انجامد، مي توان به لاغري، نگراني‌ها و دغدغه‌هاي روزمره، تابش بيش از حد نور خورشيد، مصرف دخانيات و الكل اشاره كرد كه در تغييرات چين و چروك صورت تاثيرگذار هستند. در همين راستا ليفت صورت براي افراد داراي افتادگي پوست، چين و چروك در برجستگي گونه، افراد داراي افتادگي در قسمت گردن يا داراي خطوط عميق در كناره‌هاي بيني، لب و پيشاني توصيه مي‌شود.

 

ليفت صورت روش كشيدن پوست هاي اضافي صورت براي جوانسازي صورت مي باشد كه مي تواند شامل بالا كشيدن ابروها، رفع افتادگي پلك‌ها، زاويه دار كردن فك، مشخص كردن خط فك، رفع افتادگي غبغب و افتادگي پايين صورت و … باشد كه سبب شادابي و جوان تر نشان دادن پوست شما شود.

 

ليفت صورت يك روش جوانسازي موثر محسوب مي شود كه شامل روش هايي است كه با دو متد مختلف ليفت صورت با جراحي و ليفت صورت بدون جراحي ، بنا به تشخيص پزشك معالج انجام مي گيرد. جراحي ليفت صورت به طور قابل ملاحظه اي در برطرف كردن افتادگي و شل شدگي پوست و همينطور رفع چين و چروك هاي عميق موثر است اما در صورتي كه ليفت صورت را همزمان با تزريق چربي انجام دهيد ، مي توان حجم از دست رفته صورت در اثر پيري را نيز بازگرداند.

 

انواع روش هاي ليفت صورت

 

همانطور كه در بالا ذكر شد ، ليفتينگ صورت روشهاي مختلفي دارد كه در دو گروه كلي به نام هاي ليفت صورت بدون جراحي كه شامل تزريق ژل ، تزريق چربي ، تزريق بوتاكس، ليفت صورت با آر اف ، هايفو ، ليفت صورت با نخ مي شود و ليفت صورت با جراحي كه زماني انجام مي شود كه عمق آسيب هاي پوستي زياد شده باشد و نتوان با ليفت بدون جراحي كاري از پيش برد و عمليات جوانسازي پوست را با نتيجه مطلوب به سر انجام رساند. پس متدهاي غير جراحي اگر پيش از عميق شدن چين و چروك ها و ديگر مشكلات پوستي انجام شوند مي تواند زمان نياز به ليفت با جراحي را به عقب بياندازد.

ليفت صورت با هايفوتراپي

 

هايفوتراپي يا HIFU ، جديدترين تكنيك ليفتينگ و رفع افتادگي عضلات صورت مي باشد كه از طريق اولتراسوند متمركز شده انجام مي شود. با اين روش مي توان به لايه هاي عميق پوست صورت نفوذ كرده و با ايجاد گرما در عضلات مورد نظر ، به مرور و از طريق سفت كردن پوست سبب جوان سازي آن شد. درمان افتادگي صورت با ورزش

 

ليفت صورت با آر اف (rf)

ار اف يا همان راديو فركانسي مدتهاي زيادي است كه در امر زيبايي به كار مي رود . تنها تفاوت دستگاههاي RF فركشنال جديد با نمونه هاي قديمي در اين است كه مي توان اثر پذيري را با تركيب ميكرونيدلينگ و راديو فركوئنسي افزايش داد؛ بدين ترتيب كه ميكرونيدلينگ با رفع آثار به جا مانده از آكنه ، جوش و كشيدگي پوست به يكنواختي و جوانسازي صورت كمك كرده و ار اف فركشنال از طريق تحريك پوست جهت كلاژن سازي به سفت شدن پوست صورت كمك مي كند. اين روش ليفت را مي توان در هر سني انجام داد و اين يكي از مهم ترين مزيت هاي rf مي باشد.

ليفت صورت با نخ

اين روش از ليفت صورت يك تكنيك به شدت حساس مي باشد كه از طريق كشيدن پوست صورت به آرامي باعث رفع شل شدگي پوست و همينطور جوانسازي آن مي شود. لازم به ذكر است كه ليفت صورت با نخ نسبت به ليف صورت كمتر تهاجمي است به همين دليل علاوه بر اثر بخشي بالا در پوستهايي با افتادگي كم ، نسبت به ليف صورت عوارض بسيار كمتري نيز دارد به بهداشت علاوه دوران نقاهت و بستري ندارد و پس از نهايتا 48 ساعت مي توان به فعاليت هاي روزانه و اجتماعي بازگشت و معمولا جاي اسكاري از خود باقي نخواهد گذاشت ، چرا كه در آن از برش هاي بزرگ استفاده نمي شود.

 

ليفتينگ صورت با تزريق بوتاكس

بوتاكس يكي از محبوب ترين روشهاي ليفتينگ بدون جراحي مي باشد چرا كه خطري ندارد و لازم به بستري شدن پس از بوتاكس نمي باشد . پس از تزريق بوتاكس مي توان از بين رفتن چين و چروك هاي اطراف چشم ، گردن ، خط اخم و همينطور خطوط چين و چروك هاي سطحي پيشاني به خوبي مشاهده نمود. البته بايد در نظر داشت كه ليفت با بوتاكس يك روش موقتي است و معمولا 6 ماه دوام دارد ، ابا اين وجود بوتاكس بهترين روش براي پيشگيري از عميق شدن چين و چروك هاي سطحي به شمار مي رود.

 
ليفت صورت با تزريق ژل

از طريق تزريق ژل مي توان ناهمواري هاي صورت را پر كرد و بدينوسيله چين و چروك ها را برطرف كرد و به ظاهري جوانتر دست يافت ، به همين دليل مي توان اين روش را يكي از روش هاي ليفت صورت در نظر گرفت . علاوه بر اين مي توان با تزريق ژل به لب و يا گونه آنها را برجسته كرد و به چهره شادابي بخشيد.

 
ليفت صورت با تزريق چربي

تزريق چربي يا گرافت به روشي از ليفت صورت مي گويند كه فيلر به كار برده شده در آن كه قرار است به پوست صورت تزريق شود در واقع بافت هاي چربي بدن خود فرد مي باشد، به همين دليل نسبت به روش قبلي عوارضي كمتري داشته و نتايج بهتر و دائم تري درقوام يافتن و جوانسازي پوست حاصل مي كند. با تزريق چربي مي توان علاوه بر سفت شدن پوست ، حجم از دست رفته بافت ناشي از پيري را تا حدودي جبران كرد ، اين موردي است كه از عهده جراحي ليفت صورت به تنهايي بر نمي آيد.


ليفت صورت با جراحي

كليه روش هاي بدون جراحي به صورت سرپايي و بدون بي هوشي انجام مي شود اما از نظر نتيجه روش جراحي نتيجه مطلوب تري خواهد داشت .
ليفت با نخ جواني را به پوست شما مي‌دوزد

 

در ليفتينگ صورت با جراحي ، صورت شخص از آنچه كه هست  ۵ تا ۱۰ سال جوانتر مي شود . عمل ليفت صورت و يا كشش پوست صورت معمولاً در افرادي با سنين ۶۰-۴۰ سال انجام مي‌شود .

 

البته اين عمل در هر سني قابل اجرا بوده . به شكل كلي در عمل ليفتينگ صورت چربي هاي اضافي برداشته مي شود، عضلات زيرين سفت مي شود و پوست صورت و گردن نيز كشيده خواهد شد كه تمامي اين كارها نشانه هاي افزايش سن را تا حد زيادي كاهش مي دهد.

 

منبع: بيتوته

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.