شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

كوچك كردن سينه

مجله زيبايي ايران

كوچك كردن سينه

۷ بازديد

كوچك كردن سينه

بررسي اجمالي

جراحي كاهش پستان ، كه به آن ماموپلاستي كاهش نيز مي گويند ، روشي است كه به كاهش اندازه سينه هاي زن كمك مي كند. جراح پلاستيك چربي ، بافت و پوست اضافي را از طريق بريدگي در قسمت زيرين هر دو پستان از بين مي برد. كاهش پستان يك عمل سرپايي است كه به طور كلي عوارض زيادي ندارد.

 

دلايل كاهش پستان

زناني كه پستان بزرگ دارند ، به دليل كشيدگي كه وزن پستانهاي آنها روي گردن ، شانه ها و كمر قرار دارد ، اغلب علائم جسمي دردناكي دارند. برخي از خانم ها حتي از سردردهاي مداوم ، وضعيت بد بدن و فتق ديسك رنج مي برند.

بعلاوه ، بعضي از خانمها به دليل اندازه پستان احساس خودآگاهي مي كنند يا تصوير منفي دارند. جراحي كاهش پستان مي تواند هر دو چالش جسمي و رواني را برطرف كند.

 

آماده سازي براي كاهش پستان

قبل از يك روش كاهش پستان ، پزشك شما يك معاينه معمول پستان را انجام مي دهد تا تشخيص دهد آيا شما كانديد جراحي هستيد. همچنين براي اطمينان از سلامتي شما ممكن است به ماموگرافي يا ساير آزمايشات آزمايشگاهي نياز داشته باشيد. شما و پزشك بايد درباره استفاده يا عدم استفاده از بيهوشي عمومي در حين جراحي تصميم بگيريد ، زيرا برخي از بيماران با بي حسي موضعي خوب عمل مي كنند.

در روزهاي قبل از جراحي ، پزشك احتمالاً به شما توصيه خواهد كرد كه مصرف برخي داروهاي بدون نسخهمانند آسپرين يا ايبوپروفنرا قطع كنيد. از قبل ترتيب دهيد تا شخصي پس از جراحي به شما سوار خانه شود و از شما مراقبت كند. براي كمك به كنترل درد پس از جراحي ، به هر داروي تجويزي كه ممكن است براي كمك به آن نياز داشته باشيد ، تماس بگيريد.

در روز جراحي ، احتمالاً مجبوريد در ساعات قبل از عمل از خوردن غذا و آب خودداري كنيد. پزشك شما دستورالعمل هاي خاصي را ارائه مي دهد.



روش كاهش پستان

پس از انجام بيهوشي ، جراح برشي را شروع مي كند كه از آرئول (ناحيه رنگدانه اي اطراف نوك پستانك) شما شروع مي شود و تا زير پستان ادامه مي يابد. آنها بافت چربي و پوست را از بين مي برند تا اندازه هر پستان را كاهش دهند. جراح اغلب قادر است نوك پستانك را در جاي خود رها كند ، اما ، در بعضي موارد ، ممكن است لازم باشد كه آن را تغيير مكان دهيم.

 

بعد از جراحي كاهش پستان

پس از جراحي ، پستانهاي شما در باند بانزدي از نوع گاز پيچيده مي شود. لوله هاي زهكشي ممكن است به پستان شما متصل شوند تا به شما كمك كنند مايعات اضافي را از تورم اوليه پس از جراحي خلاص كنيد.

دكتر شما به شما مي گويد كه چه زماني از بين بردن باند ايمن است. به طور معمول ، تا يك هفته صبر كنيد تا دوباره بتوانيد سوتينبپوشيد. در آن مرحله ، شما به مدت چند هفته يك سوتين نرم ويژه خواهيد پوشيد.

 

بهبودي از كاهش پستان

 


اگرچه ممكن است در همان روز جراحي از بيمارستان به خانه برگرديد ، اما به زمان كافي براي استراحت و بهبودي احتياج داريد.

مراقب باشيد از هر حركتي كه باعث كشيدگي عضلات شود تا چندين هفته پس از جراحي خودداري كنيد. مواد غذايي سنگين يا چيزهاي بالاتر از 5 پوند را بلند نكنيد.

سينه هاي شما دردناك خواهد بود و لمس آن احتمالاً دردناك است. با استفاده از داروهاي مسكن ، بايد بتوانيد روند بهبود را بهتر مديريت كنيد. همچنين ممكن است علائمي مانند بي حسي ، خارش يا خستگي عمومي داشته باشيد.

بر اساس سرعت بهبودي ، پزشك بايد بتواند به شما بگويد كه چه زماني مي توانيد به فعاليت هاي عادي خود مانند كار ، ورزش يا رانندگي برگرديد.


خطرات مرتبط با كاهش پستان

 


در حالي كه خطرات جراحي كاهش پستان به حداقل مي رسد ، برخي از زنان ممكن است از اين موارد رنج ببرند:

كاهش يا كاهش احساس در نوك پستانها يا پستانها
نتايج نامتقارن (ممكن است يك پستان يا پستانك بزرگتر يا كوچكتر از ديگري باشد)
جاي زخم
مشكلات شيردهي
واكنشهاي آلرژيك به بيهوشي ، نوار جراحي يا داروهاي مورد استفاده در طي عمل
زمان بهبودي طولاني
نتايج جراحي كاهش پستان
نتايج بعد از جراحي براي بسياري از خانم ها مثبت است. آنها هم به سلامتي و هم به فوايد آرايشي سينه هاي كوچكتر دست مي يابند.

توجه داشته باشيد كه ممكن است مجبور شويد لباس هاي جديدي متناسب با بدن خود بخريد و ممكن است مدتي طول بكشد تا از نظر ذهني با ظاهر جديد خود سازگار شويد.

همچنين به خاطر داشته باشيد كه ممكن است ماه ها طول بكشد تا ورم به طور كامل از بين برود. اگر سينه هاي شما بلافاصله كوچكتر به نظر نمي رسند ، نگران نباشيد. براي اطمينان از بهبودي با سرعت مناسب با پزشك خود مشورت كنيد.

در برخي موارد ، براي اصلاح هرگونه اشتباه يا تقويت ظاهر پستانها ، ممكن است به جراحي پيگيري نياز داشته باشيد.

منبع: https://www.healthline.com/health/breast-reduction

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.